Aquest blog vol posar de manifest que a Móra la Nova hi ha veïns que simpatitzem amb qualsevol inversió que dinamitzi l'activitat econòmica de la Ribera d'Ebre així com informar de fets rellevants de l'actualitat local i comarcal i si s'escau fins i tot nacional o internacional.

dijous, 16 de febrer del 2012

Decepció per l’aposta del PP per la 'Travesía Central' (corredor ferroviari central)

Ferran Bladé ha lamentat l’anunci fet per la ministra de Foment, Ana Pastor; ja que l’aposta del govern espanyol deixa en un segon pla el corredor del Mediterrani, el qual havia estat fixat com a prioritari per la Unió Europea. En declaracions a l’informatiu matinal Primera Columna, Bladé ha recordat que històricament els governs espanyols han tingut una visió centralista i radial de les infraestructures, i que sembla que sempre es vol fer passar tot per Madrid, tot deixant Catalunya fora dels grans corredors. Segons l’alcalde de Móra la Nova, el corredor del Mediterrani era una aposta seriosa que responia a unes necessitats reals del país i de la resta dels territoris de l’arc mediterrani.



De fet, l’Ajuntament de Móra la Nova, la Ribera d’Ebre i bona part del territori havien començat a reclamar que la connexió entre el futur corredor del Mediterrani i la xarxa ferroviària de mercaderies del centre de l’Estat es fes a través de la línia de trens de Reus, Móra la Nova i Saragossa. En la mateixa entrevista a Canal 21 Ebre, l’alcalde de Móra la Nova ha assenyalat que la decisió del govern de l’Estat de prioritzar el corredor ferroviari central allunya la possibilitat que aquesta connexió puga ser una realitat.

A banda, Bladé ha destacat que hi ha un altre tema que demostra la falta de sensibilitat dels governs espanyols amb les necessitats de Móra la Nova i de la Ribera d’Ebre en matèria ferroviària. Es tracta del retard de gairebé 10 anys que acumulen les obres per suprimir el pas a nivell de l’antiga carretera N-420. Les obres es van adjudicar al setembre del 2002, però no han tirat endavant per suposats problemes tècnics, tot i que el grup de CiU tant al Congrés com al Senat ha fet diverses preguntes i requeriments.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Mora la Nova no pot prosperar industrial ni econòmicament, si les comunicacions amb l'autopista AP7,l'autovia A7, aeroport de Reus i port de Tarragona no son molt millorades, tota la resta es fer volar coloms. Crec que el nostres politics no son prou valents en aquet aspecte i en algun d'altre tampoc.

Viure als "Masos" ha dit...

El Ministerio de Fomento es nega a declarar prioritari el corredor mediterrani de mercaderies, argumentant que l’eix mediterrani no és pas més important que l’eix de Madrid o l’atlàntic. I es justifca dient que és “una prioritat” però que no és “la prioritat”.

Aquesta negativa ha quedat ben clara quan el govern espanyol del PP, una setmana després de revalidar el seu compromís amb l'eix mediterrani de mercaderies, ha rebutjat una moció presentada per CiU al Congreso de Diputados que pretenia catalogar l’eix mediterrani com la prioritat en matèria d’infraestructures ferroviàries.

Cal recordar que la Unió Europea va declarar com a prioritari l’eix mediterrani de mercaderies en el seu Pla d’Infraestructures Ferroviàries, però és el govern espanyol qui el pagarà i construirà si preveu les inversions corresponents en els seus pressupostos. El govern espanyol sap el que representa l’eix mediterrani per a l’economia i la vertebració nacional de la nació catalana, per això farà tot el possible, com ja està demostrant des de fa molts anys perquè no s’arribi a construir mai.