La iniciativa, fruit de la liberalització que critiquen els sindicats, podria crear uns dos-cents llocs de treball a la comarca
El 2005 Renfe es va dividir en dues empreses: Renfe Operadora, que gestiona el servei, i Adif, que es fa càrrec de la infraestructura. A partir de la nova llei del sector ferroviari, Renfe ja s'apropa, segons els sindicats, al 45% de privatització en l'àmbit de les mercaderies. Segons Pepe Dolç, de la CGT, el Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre han passat dels 803 treballadors que tenia Renfe l'any 1994 als 565 que el 2007 sumaven Renfe Operadora i Adif, que ha anat privatitzant alguns serveis que donava a les estacions. “I continua la davallada, quan, si dividim la càrrega de treball per vuit hores, sortiria que necessitaríem 42 treballadors més”, afegeix.
Alguns sindicats denuncien des de fa temps els perills de la privatització, però tot just això, paradoxalment, és el que sembla que podria reenganxar Móra la Nova al tren, si cristal·litza la iniciativa d'una nova empresa, hereva de Tallers Rocafort, que vol muntar –ja disposa dels terrenys– un taller de vehicles de tren a Móra mateix per oferir els seus serveis a les noves firmes privades que, sobretot en el transport de càrrega, operen ja a tot l'Estat, com per exemple Comsa –Renfe ja té els seus propis tallers–. Jordi Sasplugas, de l'APPFI, confia que aquesta nova activitat pugui generar fins a dos-cents nous llocs de treball a Móra la Nova, que no ensumava una oportunitat així des que el 1981 es va tancar definitivament el dipòsit de locomotores. “Ja hi ha quatre empreses ferroviàries privades que operen amb mercaderies a la línia Reus-Casp”, afirma Sasplugas. Quant al servei de viatgers, també està previst que es liberalitzi a partir de l'any que ve.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada