
L’objectiu de la jornada, a més de la promoció dels productes agroalimentaris de la comarca, és analitzar com afecta la configuració geogràfica al desenvolupament d’una zona i presentar experiències concretes sobre com les marques de productes agroalimentaris són una eina dinamitzadora del territori.
El programa de la jornada, que serà inaugurada pel president del Consell Comarcal de
I a la tarda, després d’un dinar elaborat amb productes de la comarca, tindrà lloc la presentació dels estudis realitzats per dinamitzar econòmicament
La inscripció a la jornada del proper 10 de novembre, que és gratuïta, es pot formalitzar a desenvolupament@riberaebre.org o bé trucant al 977 401 851.
1 comentari:
La Ribera d'Ebre aposta per la manufacturació agrària, la industria i el turisme per revitalitzar l’economia
El desenvolupament , la promoció i la consolidació del turisme a la Ribera d’Ebre és una de les prioritats que la comarca ha de posar en marxa en els propers anys. Aquest és el resultat que se’n després d’un estudi sobre les ‘Potencialitats de desenvolupament turístic de la Ribera d’Ebre: concrecions estratègiques’, realitzats per dinamitzar la comarca dins del marc del projecte ‘Treball a les 7 comarques’: Ribera d’Ebre VIVA. Les conclusions de l’anàlisi es van presentar durant la celebració de la Jornada de Promoció dels productes agroalimentaris de la comarca, organitzada pel Consell de la Ribera d’Ebre.
En concret la investigació ha sondejat els factors que determinen el desenvolupament turístic de la Ribera d’Ebre així com quines dinàmiques i sinèrgies positives es poden crear per fomentar la col·laboració entre administracions i empreses, tan a nivell públic com privat. Segons un dels consultors que ha participat en l’estudi, Antoni Niubó, «a la Ribera d’Ebre hem pogut detectar que hi ha molts projectes turístics en marxa però que avancen de manera individual i és necessari un únic projecte que articuli el conjunt de l’oferta turística».
Un producte temàtic
El mateix estudi posa sobre la taula les accions que s’han d’emprendre. Cooperació i treball en xarxa; concentrar la informació de promoció turística, perquè transmeti una idea conjunta del territori; formació, i integrar estratègies de desenvolupament econòmic i d’ordenació territorial.
La posada en marxa d’aquestes accions ha de donar lloc al desenvolupament de quatre productes turístics temàtics: riu i natura; patrimoni cultural; memòria històrica i productes locals i gastronomia. «La setantena de recursos turístics identificats han deixat entreveure la necessitat d’articular-los tots al voltant d’aquests quatre grans temes», detalla Antoni Niubó.
El sector primari
La jornada de promoció també va servir per analitzar la millora de la competitivitat del sector primari agroalimentari a la comarca i per presentar el resultats d’un projecte de detecció de les necessitats de perfils professionals envers les necessitats de les empreses que hi ha a la comarca de la Ribera d’Ebre.
En el cas de l’estudi sobre el sector primari s’ha posat de relleu la necessitat de diversificar els canals de comercialització, la importància de donar a conèixer les estratègies de valor afegit de la fruita dolça i la necessitat de sofisticar la gestió i l’organització de les empreses que actualment operen al territori.
Publica un comentari a l'entrada